15.11.09

Di mana Nasi Ayam Hainan ku?

Semalam kumpulan tarian dan caklempong ada show kat Sg. Petani. Dah habih show, kami singgah kat Chicken Rice Shop Sg. Petani. Berbaloi dengan jumlah wang yang dibelanjakan. Makan sampai tak hingat dunia. Aku memang anti kat nasi ayam. Tak boleh jumpa mesti aku marah. Bila aku dah marah, aku makan sampai habis. Padan muka nasi ayam tu. Nasi ayam cina / hainan memang aku teringin sangat tapi nak cari yang betul-betul original kat mana? Yang penting halal. Dulu masa di KL ada satu kedai kat Kampung Baru yang memang menjadi kegemaran aku. Ayamnya pelamakk....lemak berkrim, dengan nasinya yang wangi tu...peh...malas nak cerita nanti meleleh air liur. Aku pernah try masak nasi ayam hainan tapi tak berapa sedap. Mungkin tak cukup bahan kot..Kalau ada resepi istimewa tu, kongsi-kongsilah ya...

4 ulasan:

pija5120 berkata...

salam cg adimuz...

sedap sgt la kot yee... saya makan je nasi ayam apapun... tak penah jumpa yg ori cina/hainan! janji sodapppp! tak pun buat sendiri sbb ayam bleh mkn byk2... hee...

MaizaC'Joe berkata...

salam

nasi ayam hainan... sedap sngt ka?.. nak tau resepi tanya sis Tirana.. http://meniti-hari.blogspot.com/
(The Precious Moment) mcm2 resepi dia taror..

Zyma Saad berkata...

Sy pernah makan di situ masa sy pernah stay di Sg.Petani. Sy bukan la penggemar nasi ayam, tapi sekadar mencuba.

:)

kuina berkata...

sorry tak sempat nak tunggu smpai petang... byk xtvt tp sempat gak kejutkan org bangun tido kan...

hehehe..

BTW lapar clay pot chicken rice la...