3.11.09

Mengapa Orang Melayu Makan Dengan Tangan?

Jawapan pertama :

Saya tahu tangan saya bersih sebab saya sendiri yang mencucinya bukannya orang lain.


Jawapan kedua :

Tangan saya hanya saya yang menggunakannya dan tidak pernah dipinjam oleh orang lain, tidak seperti sudu yang digunakan oleh ramai orang.


Jawapan ketiga:

Tangan saya lebih bersih sebab tidak pernah terjatuh ke dalam longkang.


Itulah jawapan Tengku Kudin, salah seorang pembesar Kedah dalam jamuan bersama orang Inggeris yang dipetik dari buku "Chersonese - The Guilding Off hasil karya Emilly Innes.


*kredit kepada TKOdaily.net

2 ulasan:

Zyma Saad berkata...

Sy masih lagi makan dgn menggunakan tangan kanan yg bersih. Kadang2 sy menggunakan sudu & garpu bergantung pd function yg sy attend.

Kebersihan amat penting utk sy dan kita semua.

:)

kuina berkata...

saya makan dengan tangan sebab ada air tangan..

tak gitu chekgu...