27.2.10

Ini Cerita di Sebuah Lorong

Pada suatu hari seorang pakcik melalui sebuah lorong di belakang deretan kedai di Kuala Lumpur. Lorong tersebut sudah di ketahui ramai sebuah lorong 'panas' dengan kegiatan pelacuran dan maksiat. Namun tujuan pakcik tersebut melalui lorong tersebut bukanlah bertujuan dengan tujuan 'yang tidak baik', sekadar lalu sahaja.

Dipendekkan cerita, sedang pakcik tersebut melalui lorong tersebut, terserempaklah dia akan seorang lelaki atau perempuan yang di lihat secara luarannya, sukar di ketahui identiti sebenarnya melainkan jika melihat tanda sebiji halkum terlekat besar di lehernya. Melihatkan lelaki atau wanita itu yang gundah gulana beserta riak wajah yang seakan 'stress', datanglah pakcik tersebut menghampiri dia bertanyakan masalah yang menimpa lelaki atau wanita yang berkeadaan sunggul tersebut.

"Mengapa ni adik, nampak macam ada problem je..", tanya pakcik itu.

"Tak de lah pakcik, saya 'kerja' di lorong ni hampir 10 tahun, tapi bila saya di aniaya oleh pelanggan saya, sape tak marah", luah lelaki atau perempuan tersebut.

Melihatkan mukadimah yang diluahkan beliau, pakcik tersebut berminat untuk mendengar.

"Apa yang berlaku, ceritakan pada pakcik, mungkin pakcik boleh bantu" , kata pakcik.

"Ikhlas saya katakan, saya ini 'pelacur profesional' pakcik, sape tak marah bila pelanggan saya dah menggunakan perkhidmatan saya, tetapi tak nak bayar. Bak kata pepatah, abis madu sepah di buang.." ujar 'pelacur profesional' dengan madah berhelah beliau.

"Oh begitu, mengapa tak di 'report'kan saje di balai polis berdekatan" pakcik tersebut cuba memberikan cadangan.

"Eh, gilakah pakcik, malulah saya, takkan saya nak bagi tau orang yang saya ni pe**c*r profesional, pulak tu tak kan nak bagitau yang pu***u*g saya di r*b*, atau saya telah dinodai oleh pelanggan saya walaupun saya rela, malulah beb, saya pun ada maruah.." tegas 'pelacur profesional' kepada pakcik.

"Abis tu takkan nak biarkan pelanggan yang tak bertanggungjawab tu lepas diri je, lepas madu kamu di habiskan" pakcik tersebut bermadah pulak.

"Tak pelah pakcik, ada ubi ada batas, biar dia jawab dengan tuhan kat akhirat nanti, saya tak halalkan dunia akhirat.." jawab 'pelacur profesional' dengan tawaduknya.
"oooooooooooooooo......" kata pakcik dengan mulut terngaga.

2 ulasan:

winter gurl berkata...

Salam ,

Ish ish ...jantan ta tahu malu .....x da duit nak habiskan madu org .....
but ............x comment .....

mycaklempong berkata...

Ya lah tu. Kalau dah namanya JANTAN..bukannya lelaki...