24.10.10

Aku dan Facebook


Ada orang beritahu saya.
"Cikgu ni rajin betul berFB sampai lewat malam pukul 1-2 pagi duk online lagi. Rajin noo..."

Kenyataan yang saya berFB sampai awal pagi memang betul. Saya sebenarnya suka merayau dalam dunia internet. 

Kadang-kadang saya cari bahan untuk kajian saya. 
Kadang-kadang cari ilham.
Kadang-kadang blogwalking. 
Kadang-kadang tengok movie. 
Kadang-kadang layan lagu. 

FB tetap on jugak tapi saya letak bawahlah. Bukan sepanjang masa duk mengadap FB saja. 

Banyak kebaikan FB kepada saya sebenarnya. 

Tak percaya tanyalah pelajar-pelajar Pengucapan Umum saya di UUM.

Tak pun tanya Sabri, kawan USM saya. 

Tak pun tanya adik beradik saya di Kuala Lumpur dan di Terengganu. 

Tak pun tanya bekas anak-anak murid saya di Louisinia, Adelaide dan dalam Malaysia sendiri. 
Jadi, adakah cikgu Muzaffar gila FB? Tanyalah cikgu Muzaffar sendiri di laman sosial Facebook- nya.

1 ulasan:

winter gurl berkata...

Rajin face book setiap hari